Sverige förlorade & idag har det regnat!

Lördag
Igår brummade vi iväg imot Borås, vi skulle hälsa på Snälla Martin & Snälla Eva. De bjöd på mat och trevligt sällskap + barnvakt!! Vi hämtade upp en av pappas kompisar på vägen dit, jag fick en ny nappflaska av honom. Det var visst pappas favorit lag på den, ÖIS tror jag att den heter!! Mamma tyckte den var sådär. De blev jätte glada över att se mig, det var ju sä länge sedan de träffade mig. Äntligen hade mamma & pappa fått tummarna ur och åkte och hälsade på dem.
Det  bodde två mjau där oxå, fast mamma vågade inte låta mig leka med dem. Det blev fullt med folk i stugan, en massa andra kompisar till pappa dök oxå upp! Kul att träffa dem, det var några som inte hade träffat mig någon gång. Jag var inte rädd för någon, jag testade knä efter knä, famn efter famn. Eva var jätte snäll imot mamma & pappa. Hon hade mig nästa hela tiden när Sverige spelade, tror inte att hon tycker om fotboll så mycket. Efter matchen var alla lite smått ledsna. Svergie förlorade. Helt plötsligt försvann alla killar ut, de skulle skjuta prick....hur går nu detta till då??
Mamma, Eva & Susann ville se hur killarna skötte sig, vi tog på oss kläderna eller mamma tog på mig och henne själv och sen gick vi ut. Vi kom fram till en JÄTTE STOR gräsmatta, mamma förklarade att det spelas fotbills matcher här. pappa & de andra killarna stod på rad och en efter en sköt på den som stod mellan stolparna som hade nät på sig. Prick kallades det ju. Jag & tjejerna kikade en stund, vi höll på att bli uppätna utan de där små äckliga flygorna som bits och suger ut ens blod. Vi sa hejdå till prick skjutarna och gick in. De kom starx därpå för knotten hade visst getts sig på dem oxå.
Vi åkte hemåt , jag somande så gott i bilen och lördagden hade nått sitt slut!!

Söndag
Idag var det mammas tur att gå upp med mig, jag fick öva såååå på att stå och gå själv, mamma säger att jag är en riktig fegis för att jag inte vågar släppa taget om det som jag håller fast mig i. Mamma ställer mig vid en sak och jag vågar inte släppa det när jag blir trött, jag grinar i stället och väntar tills jag blir räddad. Fast jag tror att mamma lurade mig idag, hon ställde mig vid en fotölj och längst in i den så lade hon en massa leksaker. Där stod jag faktiskt själv ett tag. Tar hon därimot fram min "gåbil" så vägrar jag att greppa tag i den, jag vänder bort hela ansiktet och hela mig.
Tror att jag väckte pappa när jag grinade.
Nu var det dax för mig att sova lunch. ZZZzzzznark
Sov "timen" är slut och jag slår upp ögonen, då står farfar där. Han har kommit på besök idag, han har med sig en jätte konstig flygande bil till mig. Den är jätte rolig. Bus Bus & mera bus med farfar. Helt plötsligt kommer mormor, morfar & morbror Stefan in genom ytterdörren. Nu blir det ännu mera bus *jippi* Jag blir lite trött och myser med morfar & mormor, man måste ju ladda batterierna ibland.
Alla säger hejdå och åker iväg, jag mamma & pappa forsätter med att ta det lugnt.
Vi avslutar dagen med att ta en kvällpromenad, de tror att jag skall somna....ha ha ha Trodde de ja!!
Jag är vaken en stund till, vill ju se lite på fotbollen innan jag skall lägga mig. Mamma övar med mig in i den längsta, jag får stå och hålla mig i trappstängerna. Hoppa är roligt och det fungerar sådär, golvet sviktar ju inget alls.
Gröt dax och sedan min kudde, ZZZzzznark och godnatt!!
Joel


Kommentarer
Postat av: Ekström

Låter som att du haft en rolig helg killen!

2008-06-15 @ 22:18:40
URL: http://emmoo.blogg.se/
Postat av: Camilla & Joel

Verkar som om Joel & Joels pappor har samma favoritlag!!!! Min Joels pappa såg till att Joel blev medlem redan under BB tiden!!!!



Du e en riktigt rolig bloggare!!!!

2008-06-16 @ 20:31:57
URL: http://www.bilddagboken.se/idde74
Postat av: Joel!

Hej Camilla & Joel!

Hur e det med er då??

Pappa säger att jag oxå e Öisar medans mamma säger att jag e Blåvitare....Vem har rätt tro??

Kram

2008-06-17 @ 11:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0