Min Zixten är hemma igen! *Jippi*

Farmor kom förbi och vi tog oss en promenad bort till Wieselgrensplaten, vidare bar det av till Babyhörnan via Backaplan. Min kärra gick sönder idag, eller rättare sagt min krock båge, som tur var så bar mamma mig inte i den, utan den bara snall av när min sele skulle på. De har en verkstad på Babyhörnan, där jobbade det en snäll farbror, han lagade min kärra på plats. Kanon bra tyckte mamma!
Men vet ni vad som var det bästa då??
Min Zixten har kommit hem igen, han hade övernattat på Babyhörnan, han hade besökt sina andra kompisar där. Nu fick han följa med mig igen!
Mamma & farmor fortsatte promenaden in till Stora Staden, mitt på Hisingsbron så började det att komma ner små vita pärlor ifrån himlen, det hette visst hagel berättade mamma, det blev lite kallt när de landade på mig, nu började mamma & farmor att gå ännu snabbare.
Herre gud vad det finns mycket att titta på, hinner nästan inte med att se allt, mamma & farmor går så snabbt.
Väl framme gick vi in i något som heter Femman Huset, och snacka om att det fanns mycket att kika på där. Kunde till och med se mig själv i taket.
Jag fick tutte inne på Jerkstrands cafe, mamma & farmor käkade Lasange, efter det så blev det ett stående blöjbyte, haha det var lite annorlunda!
Nu blev det ytterligare affärer, jag somnade och vaknade till lite då och då!
Tillslut blev jag så trött på att ligga i vagnen och som tur va så fattade mamma det ganska snabbt. Hon bestämde att vi skulle bege oss hemmåt.
Det blev spårvagn till Lundbybadet, sedan gick vi över berget. Nästa en mil har vi gått idag (mamma har stegräknare på mobilen).
Pappa ringde till mamma och bad henne hälsa till mig (genom kramar & pussar) att han älskar mig och att han saknar mig! Jag Älskar/saknar dig oxå Pappa!
Vi kom hem och jag fick busa på golvet, mamma passade även på att åka och handla mat en snabbis. Sedan blev det gröt dax och i kväll var jag såå hungrig. Självklart blev det att braka "där bak" Tur att jag inte hade hunnit att bli dumpad i min säng ännu. Jag fick ny blöja, Farfar ringde för att kolla läget.
Jag fick tutte av mamma och farmor åkte hem, Tack farmor för idag!
Nu hamnade jag i min säng, Zixten kom inte så långt efter, Gud vad jag har saknat honom!

I morgon kommer mina kompisar Vilmer & Cecilia på besök! Det skall bli kul att träffa dem!
Och vet ni vem som kommer hem mera?? Jo min pappa! *Jiiihaaa*

Kram & rull rull!
Joel

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Förstår att du tycker det är tråkigt att gå i affärer, det gör väl alla barn Vad roligt att du fått hem Zixten.

2008-03-05 @ 07:06:34
URL: http://www.evalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0