Rolig Tisdag!

Jag & Mamma mötte upp Vilmer & roliga Emma utanför nordstan. Vi fick sedan "hoppa" på en spårvagn som rullade oss till en hållplats som heter "Handelshögskolan". Regnet bara forsade ner, och nu lite längre ner i backen kom min nya kompis Hanne med mamman Anna-Lena. Vi kom in i det roliga fiket, mamma berättade att jag till en början låg och sov i vagnen, när jag sedan vaknade upp så hade Meeri & Cecilia oxå kommit.
Efter ett tag när alla morzor hade fikat klart så samlades alla runt den röda mattan, där var det full rulle, andra barn som var högt och lågt, jag höll mig lugn och det tyckte nog mamma var skönt, Roliga Emma lekte självklart med mig, hon visade mig en massa roliga leksaker, ett tag låg jag och kikade på Hanne, hon är jätte söt, Vilmer var oxå nere på mattan en sväng, lilla Cecilia hade det skönt hos mamma Meeri.
Tiden gick snabbt och vi var tvugna att bege oss hemmåt, mamma & Emma var tvugna att kika in i ett par affärer innan hemgången, det är ju sååå tråkigt att gå i affärer, jag protesterade och till slut fick jag komma upp, mamma gick och kånkade ett bra tag med mig, sedan åkte jag tillbaka i vagnen. Nu äntligen kom vi ut ifrån affären, skönt att komma ut i luften.
När vi sedan klev på bussen så orkade jag inte vara vaken längre, jag tog mig en tupplur.
Vaknade av att det var varmt, mamma hade lagt ner mig i min säng och inte tagit av mig alla ytterkläder, nu åkte de av snabbt, pappa hade kommit hem. Mamma passade nu på att åka och handla lite, fast när hon hade kommit hem så hade hon glömt av att handla mat till katterna. Pappa skulle åka och lämna in videofilmer, han var snäll och köpte med sig mat hem till katterna.
Sedan var det dax för hockey, Frölunda - Färjestad. Morfar & Mormor1 & Mormor2 kom på besök, jag mös lite med dem innan jag skulle lägga mig!

Ps jag har lärt mig en ny grimas, jag suger in underläppen i munnen. Mamma tycker att jag ser såå rolig ut!!
Ha ha Kul att hon är så lätt road!

Terve då på er alla där ute!
Puss & Kram Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0