Bus på morgonen & besök hos Doktorn!

Onsdag morgon blev det bus, jag vakande först vid 04.00 och fick då komma till den stora sängen efter som jag var så himla ledsen. Där somnade jag om som en stock, tror inte att mamma sover så bra när jag & Lasse ligger på varsin sida av henne. Iallafall så gick vi upp strax innan 8.00 då jag självklart fick min gröt. Efter det så blev det bus och provning av kläder. Av det blev jag så himla trött så jag somnade om igen runt 10.30 och sov tills klockan var 12.00. Då var det dax för käk igen och laddning inför det kommande läkar besöket. Morbror Stefan var snäll och följde med. Vi hämtade upp honom på väg till sjukhuset. Han är så kul och jag blir så glad när jag ser honom. Vet ni? Han kan prata mitt språk!
Vi hittade en parkering till Hippo på en gång, vilket flyt. Vi klev in på sjukhuset 13.30, jag hade en tid 14.00.Väl där inne i undersöknings rummet hamnade jag uppe på en konstig säng som hade papper som lakan. Mamma hade tagit av mig alla kläder och där satt jag  nu i min blöja & väntade på doktorn. Det kom in två stycken, en han & en hon! Det var en hon som skulle undersöka mig. Nu skulle jag ligga ner, men det kändes konstigt för mamma höll fast mig jätte hårt, jag vill ju röra på mig. "Hon" kletade på mig en vit genomskinlig slemmig kall gegga, den skulle visst underlätta för den där saken som kikar in i kroppen på en. Jag ville inte ligga ner och blir fast hållen. Jag hade tur så jag fick sätta mig upp, nu gick det mycket bättre. Jag fick låna morzans klocka, den är jätte intressant. Morzan hade med sin min tandborste oxå, den är skön att klia i munnen med. Allt gick snabbt, nu var det klart sade "hon". Mamma & Morbror Stefan lyssnade noga när det förklarades att allt såg likadant ut som förra gången. Inget som var fel utan jag hade bara en lite annan ny vävnads inväxt. Fattade som att det är ca 4% som har sådant och det var inget farligt. Den yttersta vävnaden brukar växa jämnt runt om njuren med i mitt fall så hade den växt lite innåt, inget farligt med det sade de. Detta var det som de såg sist de gjorde ultraljud på mina njurar, dock var det bara så på högra njuren. Och eftersom jag då hade njurbäckeninfektion (urinvägsinfektion) så ville de vara säkra på att det inte var något annat och gjorde därför Ultraljud för andra gången för att vara säkra på att det var en annan vävnads växt!

Klockan 14.30 satt vi i Hippo igen på väg för att hämta upp mormor från hennes jobb! Vi kom dit lite tidigt så vi gick upp och hälsade på. En massa tanter var det. de tyckte att jag hade blivit sååå STOR! De tyckte att mina ögon var så vackra!!
Mormor slutade jobbet och vi gick därifrån! Mamma skulle handla gröt och mat till mig & katterna!
Efter besöket i affären så åkte vi hem till mormor & morfar! Mamma & mormor började med maten. Stefan gav mig mat under tiden, jag busade lite med honom och pruttade mat på honom. Fattar inte varför alla säger "nej Joel ,inte så" det är ju jätte roligt..ha ha ha!
Hos mormor får man provsmaka nästan allt, idag blev det melon, päron & mögel ost, det sista var sådär!
Nu kom morfar hem, jippi nu blir det nya hyss. Jag fick öva mig på att gå utan min gåstol. Nu hade jag istället en pall framför mig som jag sköt på när jag gick. Det gick ganska bra! Nu ringde det på dörren, em vart det nu då? Jo mormor2, vilken tur, nu kunde ju hon underhålla mig medans de andra åt.
mycket bus och lite mera träning blev det innan jag & morsan körde hem morbror Stefan! Jag somnade i Hippo och vaknade sedan för att min tarm var tpom och skrek efter gröt!
Så det skall jag göra nu!!
See You Later...
Bus Joel


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Låter som en händelserik dag.

Vad skönt att ultraljudet gick bra och att det inte var något fel.

Kram din blogg kompis

2008-05-21 @ 22:20:00
URL: http://evalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0