Roliga Emma E Jätte Rolig!!

Idag besökte vi min kompis Cecilia. William var på dagis. Roliga Emma & Vilmer var oxå där. & det var två andra tjejer där oxå, en stor som mamma & en liten som William. Det blev lek på golet och efter det matdax för mig och de andra ungarna. Sen blev det mera lek, bus och mys + sång av Roliga Emma. När Roliga Emma sjöng låten om bussen som har hjul som snurrar runt runt runt så satt alla vi ungar blixt stilla och kikade på Emma. Jag satt oxå blixt stilla med ett JÄTTE leende på läpparna och tittade. Även mamma tycker att Roliga Emma e jätte rolig. Mamma vill gärna video filma henne när hon sjunger och gör alla de roliga rörelserna till. Undra om mamma får göra det någon gång?? Hi hi hi hi hi.
Efter vårat besök där så brummade jag & mamma vidare över till farmor. Vi åkte sedan vidare till Backaplan för vi skulle kika på en paraply sulky till mig, en som går in i våran STORA Hippo. Mamma blev förtjust i en och det blev även jag för under hela affärs besöket på baby hörnan så låg jag och sov i den! Vi bestämde oss för den & jag fick den av min farmor i 9-månaders present. Tack snälla Farmor för den fina sulkyn!!
Vi åkte sedan med farmor hem för det skulle lagas Taccos. Pappa kom oxå dit. Faster var hemma och självklart blev det bus med henne!!
Alla mummsade och åt, jag fick små små bitar gurka & paprika som jag skulle öva mig med. Det går så där, det är lite svårt att få tag i bitarna och när jag väl får tag i dem så har de ramlat av innan jag får in dem i munnen. Attans oxå!!
Vi tackade för dagen och åkte hemmåt. Där fick jag gröt och sedan blev jag nerpackad i den nya sulkyn. Mamma & pappa ville gå ut och röra på fläsket. Jag låg en stund och mös i min nya sulky, kikade lite på träden och himlen innan jag somnade i min nya fina sköna paraply sulky.
I morgon skall jag till farbror Doktorn igen. Han skall göra ett ultraljud på mina njurar för att se så att de mår bra!! Morbror Stefan är snäll och följer med!
Kram på er alla där ute!
Puss Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0