Fredag & Jag är dumpad hos Mormor & Morfar

Idag har jag fått härjat vilt här hemma, mamma tycker det är tråkigt att säga ajja ajja nej nej Joel...hela tiden. Pappa e ju inte hemma så han kan inte säga till mig...Tror ni att jag plockar in sakerna som jag drar fram...nepp det gör jag inte! Idag har jag kletat ner hela köksbordet med leverpastej, det var kul. Att bubbla med vatten & mjölk är oxå jätte roligt
Idag till i morgon  skall jag sova över hos mormor & morfar. Mamma lämnade mig där, då var även Kent & tjejerna där, även mormor2 var där. Det blev bus & mat. Kent + tjejerna åkte hem. Nu ville jag bada.
Jag stod och kikade när mormor1 fyllde upp badkarlet, helt plötsligt dyker mamma upp igen. Hon ser ännu konstigare ut nu. Håret har en mycket ljusare färg och hon har en mask i ansiktete. Hon berättade att tjejern som hade gjort ljusa streck i huvudet även hade målat mamma i ansiktet, sminkat heter det visst! Mamma såg trots allt ganska ok ut! Morfar tyckte att mamma såg busigt ut!
Nu ville jag i badet, jag blev helt vild, ville ju visa mamma vad jag kunde, mormor2 fick hålla koll på mig. Jag fick bada en stund, sedan fick jag komma upp. Började att bli trött. Mamma ville ha en kram innan hon åkte, jag retades med mamma och sprang därifrån när hon sträckte ut armarna efter en kram. Tillslut så snodde hon en kram från mig!
Idag blev det mycket "idag" men det var bara idag!!
Kraaamm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0