Igår Tisdag...

Kom Mormor2 på besök, nu var det hennes tur att vara ledig. Vi åkte vidare hem till mina kusiner Natahlie & Felicia. Precis när vi klev ut ur bilen så kom Annika & Natahalie gående. Nattis hade blivit hämtad ifrån dagiset. Morbror2 Kent stod och lagade mat, Felicia sov, trodde vi...Hon var vaken. Jag ville ner i hennes säng för att hälsa. Hon fick komma upp istället.
Jag fick smaka på maten som Kent hade gjort, den var god, fick även smaka på youghurt, gurka,vitlök, en vit gegga mojja som smakade mums. Efter att Nattis hade ätit upp sin mat så gick vi ut, Annika & Kent var kvar hemma för att vila sig. Vi gungade och lekte i sandlådan, det var jätte roligt. Natahlie visade oss runt på de olika lekplatserna. Vi hängde glatt efter. Efter ett tag när vi var mindre varma gick vi in igen. Nu var det matdax igen, morzan hade glömt haklapp till mig så jag fick låna Felicias rosa fina! Fick en burkmat av Felicia för hon var inte något vidare förtjust i den. Det blev lite bus till innan det var dax att tacka för oss och åka hem. Väl hemma mötte pappa mig i dörren. Jag passade nu på att visa vad jag hade lärt mig under dagen. Nämligen att vissla i en visselpipa....hur kul som helst.
Pappa och jag åkte iväg en sväng, vi åkte hem till Farmor & Faster. Idag var Faster hemma, *Jippi*. Jag hade med mig visselpipan, nu visade jag även dem vad jag hade lärt mig. De tyckte att jag var såå duktig. Efter en kort stund kom även mamma på besök. Det blev bus & mys med farmor & faster resten utav kvällen, jag var  vaken ända tills pappas fotboll var slut. Då åkte jag och mamma hem. Pappa skulle tanka sin bil.
Znipp Znapp Tizdagz Zlut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0