Marita ggr 2 & Emma ggr 3 ???

Vaknade runt 9 tiden. Jag och pappa gick upp och käkade frukost. När vi hade gjort oss klara tog vi pappas Volvo och åkte iväg.
Vi hälsade på hos Farmor, även tant Thyra var där och hälsade på. Hem för att laga mat och efter det var det dax för mig å sova lunch.
Ni undrar säkert över överskriften??
Japps ni läste rätt. Igår var det två stycken Marita på besök. Det pratades även om en Emma nummer 3 fast henne träffade jag aldrig.
Mormor1 & Mormor2 (Marita) har en barndoms kompis som heter Marita. Hon & hennes kille var på besök hemma hos oss igår. De har en dotter som heter Emma därav Emma nummer 3.
Jag ville gå ut en sväng, mamma & de två Maritorna hängde glatt med. Pappa & Jens (som Maritas gubbe heter) tog bilen och åkte ner för backen. Där nedanför ligger det en golf affär.
Väl ute traskade jag på och vi gick runt lite i området. Vi gick förbi lägenheten som är till salu, mamma & jag tycker att mormor & mormor skall köpa den. Vi gick över skolgården och hem igen. Nu kom Pappa & Jens tillbaka, utan påsar....*hm??* Mamma undrar vart pappa hade gömt påsen den här gången...hahaha min pappa är jätte busig..
besöket åkte iväg och nu helt plötsligt klingade det på dörren...mamma frågade pappa:
- vem är det nu som kommer??
FARMOR ropade jag glatt...
Mamma & pappa var lika förvånade båda två när jag gissade rätt. Gull-Britt var oxå med. Nu hörde jag ett välbekant tutanade...Glass bilden ropade jag glatt....
Självklart fick jag följa med mamma ut till glassbilen. T-shirt, Kalsonger & bara sockar hade jag på mig...haha.
Hallåååå ropade jag glatt till Glassgubben, hallå svarade han. Mamma handlade två paket, ett till mig och ett till henne/pappa.
Nu blev det *mums*
Hej hopp va det är gott med choklad glass.....Gissa hur jag såg ut efter glassen??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0