Käkat sand & sett de där blinkande stjärnorna....

Igår var jag i sandlådan med Morbror Stefan & mamma. Kasta sand rak upp i luften e kul, helst skall man kasta på någon. Mamma & Morbror Stefan såg inte så glada ut när jag försökte med detta. Därimot såg de jätte glada ut och de skrattade högt när jag råkade få till ett sned kast med sanden. Samtidigt när jag kastade så hade jag munnen öppen. Självklart fick jag in all sand i munnen. Bläää, medans mamma skrattade högt och borstade bort sanden bad hon mig att "prutta"med min mun. Det var kul för då sprutade nästan all sand ut ur min mun. Efter knastrade det gott i tänderna. Vi gick in efter ett tag för det var mindre varmt ute.
Jag vaknade efter middags tuppluren och farmor var på besök, jag satt å mös i farmors knä innan jag hade vaknat till liv. Det tog inte så lång tid innan pappa & farfar klev in innanför dörren. Mamma & farmor skulle åke till faster Emma. Jag, pappa och farfar åkte å hälsade på gamle farfar & farmor, jag var lika snäll som vanligt.
När jag och pappa sedan parkerade bilen hemma på gatan så stod mamma & farmor där?? Undrar hur länge de hade stått där?? Iallafall så plockade mamma ut mig ur bilen och det var nu jag fick syn på "de där blinkande stjärnorna" som mamma brukar sjunga om när jag skall sova. Fast nu blinkade de inte...det var flera stycken där långt uppe i himlen. Jag & mamma följde farmor till bilen och hon åkte hem.
När mamma sedan lade mig i sängen så sa hon:   "-nu Joel får du nöja dig med din snutte Zixten, du e så stor så du behöver ingen napp, god natt å sov så gott"   Hon gick ut, ha ha tror hon att jag e dum eller?? Självklart hittade jag en napp i sängen och nu somnade jag så gott!!

Idag har jag varit ute i sandlådan och träffat andra barn. Kastat sand har jag inte gjort. Sovit gott i min vagn och mamma har suttit ute på våran altan och myst i den härliga solen. Lasse & Barbro har sprungit in och ut...Lasse är borta längre stunder, medans Barbro bara e borta små korta stunder.
Idag har jag även Hejjat på Frölunda så mycket jag orkat, fast de fick stryk ändå...sk.t oxå!
Mormor, morfar & morbror kom förbi och kikade på matchen. Imellan åt tror jag att de kikade mera på mig än på Hockeyn.
Nej nu måste jag sova för det blir en lååååång dag i morgon! Vi skall åka till Ullared..*Jippi* Säger mamma. Jag själv håller tyst!!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0