Skulle ha plockat sten....

Söndags förmiddag och pappa + mamma fick för sig att de skulle ta med mig ut till havet för att plocka sten. Ja har ni hört något tokigare??
Jag blev så trött på vägen dit fast det var inte så långt vi åkte. Björlandakile heter stället vi åkte till. Iallafall så somnade jag såååå gott i bilen och medans mamma stod på utsidan av bilen och vaktade mig medans jag sov så var pappa på standen och plockade sten. Nu undrar ni säkert varför mamma & pappa har fått för sig att plocka sten??
Jo det skall jag berätta för er! De skall ha stenarna till att lägga runt ett träd (som en ring runt) som står på våran ute plats .
Jag hade visst sovit ett bra tag för mamma & pappa hade visst hunnit med att åka till Plantagen, Bra Sommar Möbler & Jysk, Bauhaus. De hade även hunnit med att hämta upp farmor.
För ni som undrar  så e Mamma & Pappa är på jakt efter nya ute möbler. Vi hämtade även upp farmors sytser Gull-Britt efter en liten stund och nu fortsatte jakten på nya utemöbler.
Jag kan berätta att vi åkte runt lite här och där. Tillslut hittade iallafall mamma & pappa ett par fina stolar på Hornbach, bordet beställdes på Bra Sommarmöbler.
Vi åkte med hem till farmor som bjöd oss på mat. Där blev det sedan en massa bus. Roliga Ralf, faster Emma & Söta Linda kom oxå och hälsade på hos farmor. Nu var hela huset fullt med folk, så himla roligt. Jag busade tills jag blev varm, trött & sugen på gröt. Farmor fixade gröt till mig och sedan åkte vi hem.
Jag somande nästa på en gång mamma lade mig i sängen.

Hoppas att ni hade en lika trevlig söndag som jag hade!!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0