Trädgårdsmästare...

Mamma & Jag har lekt trädgårdsmästare idag. Vi rensade bort nästan allt ogräs i jordgubbslandet, fast vi sparade lite så vi kan greja även nästan gång när solen kikar fram. Sen gick mamma loss på allt ogräs så nu har vi nästan inget onödigt ogräs kvar...eller jo kanske lite ändå. Vi får se vad vi skall odla/plantera nu? Är det någon som har bra förslag på vad man snart kan odla?? Vi e ju helt "gröna" på det här med trädgård....hahaha. Nu fick jag allt till det!
Jag hostar allt mindre och idag har jag inte fått någon otäck medicin alls. Näsan därimot visar 11 nästan hela tiden..haha.
Lasse & Barbro har varit med ute idag och grejat, fast de gick mest runt och kikade lite. Lasse fick gå själv och det tog inte lång tid innan han var borta. Det var tur att det var så varmt & skönt ute idag. Jag blev glad när jag  såg honom komma krypande tebax efter en liten stund. Han såg rädd ut. Ja, mamma säger att det kan vara farligt ute i den STORA vida världen om man inte passar sig. Barbro verkade trivas bäst på insidan.

Senare på dagen kom min älskade pappa hem. Det blev mat och efter den så gick vi ut på en promenad. Det var skönt att få komma ut igen, nu var det dock lite kallare. Jag retades med mamma & pappa hela tiden genom att ta av mig mössan och vantarna. Mamma tyckte att det var kallt och som tur var så låg det en extra mössa i vagnen min "Spindel mannen". Mamma fick låna den av mig och hon blev så söt. Pappa tittade på mamma & skrattade. Han tyckte nog oxå att hon såg söt ut. Innan promenaden så hade jag nämnt att jag ville gunga men mamma & pappa bara gick och gick och gick. Skulle vi aldrig komma till de där gungorna snart??
Nu stod vi plötsligt utanför vårat hus, "men hallå jag har inte fått gungat än"
Tur att mamma inte var så glömsk den här gången, hon höll vad hon lovade. Mamma körde mig vidare till lekplatsen, där stod de!! De roliga gungorna.
Jag fick först prova att sitta "riktigt" på en "riktig" gunga men det tyckte inte jag var kul. Man var ju tvungen att hålla i sin jätte jätte jätte hårt. Jag ville gunga i Bebis gungan och det fick jag. Mamma satte sig på gungan brevid. Jag ville att de andra två gungorna oxå skulle gunga och självklart gick mamma dit och putte fart på dem oxå.

Mannagrynsgröt serverades när jag kom in och efter den var det dax för ny blöja, tvättas, på med pjamasen och sedan borsta mina 12 tänder.



Znipp Znapp Zlut För Dagens Buz

Kommentarer
Postat av: Annika

Åh vad roligt...vill med ha trädgård att pyssla med nu när våren e på g=)

Blir att vara hemma idag med,eller åker till bräcke och grattar mor min nog,men annars e man såå himla rastis.Hoppas Joel mår bättre.kram

2009-03-19 @ 08:27:43
URL: http://nattisfelicia.blogg.se/
Postat av: Vilmer

Kul att läsa att du mår bättre!!!

Hoppas vi kan ses snart!!!

Din bästis vilmer

2009-03-19 @ 20:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0